Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Leerlingen verschillen van elkaar, bijvoorbeeld in voorkennis, leerprestaties en interesses. Je wilt hier zo goed mogelijk mee omgaan, zodat leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Met andere woorden: je wilt differentiëren. Maar hoe doe je dat?Op basis van praktijkonderzoek weten we dat differentiëren niet alleen tijdens de les gebeurt, maar plaatsvindt in vier fases die niet los van elkaar gezien kunnen worden: het voorbereiden van een periode, het voorbereiden van een les, dan het uitvoeren van de les en na afloop van die les het evalueren van zowel het proces als het product. Deze fases zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en in elk van deze fases gelden vijf onderliggende principes voor differentiëren: werk doelgericht, monitor voortdurend, daag uit, stem verwerking en instructie(s) af, en stimuleer zelfregulatie. Daarnaast spelen de drie B?s een rol: je maakt bewuste, beredeneerde en betekenisvolle keuzes, om je onderwijs goed af te stemmen op de verschillen tussen je leerlingen.Dit is een praktisch boek vol met voorbeelden, achtergrondinformatie en stappenplannen om jou handvatten te geven om in je eigen onderwijs aan de slag te gaan met deze vijf principes, vier fases en drie B?s voor differentiëren. In dit boek laten de auteurs bovendien zien dat er verschillende mogelijkheden zijn om te differentiëren.Differentiëren in 5, 4, 3 ? is geschreven voor alle (aanstaande) professionals in het basisonderwijs, werkzaam in diverse contexten; van de kleutergroepen tot de bovenbouw, van intern begeleider tot kwaliteitszorgmedewerker, van scholen die werken met papieren methodes tot scholen voor gepersonaliseerd leren met ICT.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/adapt-pica
Differentiatie --- Onderwijs --- Basisonderwijs --- Didactic strategies --- Didactics --- Teaching --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- onderwijsfilosofie --- differentiële opvoeding --- Differentiatie ; basisonderwijs
Choose an application
Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Differentiatie ; basisonderwijs --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- hoekenwerk --- schoolboeken --- onderwijs --- muzische vorming --- leerboeken --- lager onderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- hoekenwerking;basisonderwijs --- basisonderwijs;didactiek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Choose an application
Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Differentiatie ; basisonderwijs --- leerboeken --- hoekenwerk --- muzische vorming --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- hoekenwerking;basisonderwijs --- basisonderwijs;didactiek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Choose an application
Hoe ga je om met verschillen in je groep?Hoe houd je jezelf en je leerlingen gemotiveerd?Welke factoren bepalen het succes van je klas?Kinderen aanspreken op hun eigen mogelijkheden zonder dat de aandacht voor de klas als geheel verdwijnt, dát is de kracht van differentiëren.Differentiëren werkt in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen reikt je als leraar en opvoeder de nodige tools aan. Het leert je inspelen op verschillen in welbevinden en betrokkenheid tussen leerlingen, en hoe je die nauwgezet kunt opvolgen. Verder krijg je de nodige tips voor het gebruiken van technieken als het contractwerk, het sporenbeleid, peer tutoring en vele andere werkvormen.In dit boek staat steeds de volledige ontwikkeling van het kind voorop, en maak je dankzij de vele adviezen zowel jezelf als je leerlingen sterker en competenter.(https://www.lannoo.be/nl/differenti%C3%ABren-werkt)
Didactic strategies --- basisonderwijs --- competenties --- differentiële opvoeding --- Differentiatie ; basisonderwijs --- Differentiatie --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- lager onderwijs --- differentiatie --- PXL-Education 2020 --- PXL-Handboeken --- onderwijsstrategie --- Didactiek --- Contractwerk --- Peer teaching --- Leertrajecten --- Basisonderwijs ; didactiek --- Leertraject
Choose an application
De Van In hoekenboxen bieden voor elk leerjaar van het lager onderwijs een aantal kant en klare, meestal taakgerichte en coöperatieve oefeningen voor het opzetten van zelfstandig hoekenwerk rond de leergebieden taal, wiskunde, wereldoriëntatie en muzische vorming. De opdrachten sluiten aan bij de inhouden van de leerplannen en kunnen daardoor naast alle methodes gebruikt worden. Deze box TAAL bevat 5 soorten oefeningen: spreek- en luisteroefeningen, leesoefeningen, schrijfkaarten, oefeningen taalbeschouwing, oefeningen bij woorden en letters. Bij deze box hoort ook een cd met geluidsfragmenten en materiaalkaarten.
Differentiatie ; basisonderwijs --- Hoekenwerk ; basisonderwijs --- 475.2 --- Hoekenwerk --- Taal --- hoekenwerk --- lager onderwijs --- leerboeken --- taal --- Nederlands --- schoolboeken --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- Didactic strategies --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Primary education
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+110.52 --- leerboeken --- lager onderwijs --- hoekenwerk --- muzische vorming --- Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Differentiatie ; basisonderwijs --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Zelfstandig werk / hoekenwerk --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- hoekenwerking;basisonderwijs --- basisonderwijs;didactiek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Choose an application
#PBIB:+110.52 --- Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Differentiatie ; basisonderwijs --- leerboeken --- lager onderwijs --- hoekenwerk --- muzische vorming --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- Onderwijs : Didactiek : Lager onderwijs : Zelfstandig werk / hoekenwerk --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- hoekenwerking;basisonderwijs --- basisonderwijs;didactiek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- leerboeken --- lager onderwijs --- hoekenwerk --- muzische vorming --- Hoekenwerk ; basisonderwijs --- Differentiatie ; basisonderwijs --- 477.7 --- schoolboeken --- muzikale opvoeding --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- hoekenwerking;basisonderwijs --- basisonderwijs;didactiek --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming
Choose an application
Dit boek beschrijft hoe kinderen met veel plezier van en met elkaar kunnen leren. Het boek geeft de leerkracht een handreiking om met coöperatief leren (samenwerkend leren) in de groep aan de slag te gaan. De praktijk staat centraal in dit boek.
Didactische werkvormen. --- samenwerkend leren --- Didactics --- Primary education --- Basisonderwijs ; didactiek --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- Differentiatie ; basisonderwijs --- Samenwerkend leren --- Coöperatief leren ; basisonderwijs --- 474.21 --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren --- Groepering van leerlingen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- coöperatief leren --- Differentiatie --- Lager onderwijs --- ADHD --- Auditief gehandicapten --- Autisme --- Dyslexie --- Hoogbegaafdheid --- Inclusief onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lichamelijk gehandicapten --- Verstandelijk gehandicapten --- Visueel gehandicapten
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|